jderoos.reismee.nl

Bon dia vanaf Aruba

Ben weer online, dus hierbij een verhaaltje. Sjack en Trix hebben netjes internet beveiligd, zoals het hoort, maar een wachtwoord van 12 cijfers en letters lezen is soms moeilijker dan je denkt. Vooral als de installateur dit 6 weken geleden heeft genoteerd, maar Sjack bracht gelukkig gistermiddag de verlichting en zie hier het resultaat. Donderdagmiddag om kwart over één door Jim en Henri naar de airport gebracht, voor beide heren was dit ook even een voorproefje, want zij vertrokken dezelfde avond definitief naar Nederland. Nou ja definitief??, voor nu in ieder geval. Ik had mij op het ergste voorbereid na de verhalen van René, dat de vliegmaatschappijen hier lijken op onze NS, maar gelukkig viel het allemaal mee. Het toestel van Inselair dat mij naar Curacao bracht vertrok keurig op tijd en na en kwartier stond ik weer met beide benen op de grond. Op de airport hier moest ik 2 uurtjes wachten voordat ik kon doorvliegen, dus mooi tijd om nog wat te sms'en en zo. Om kwart over 5, exact op tijd vertrok ik voorde tweede vlucht van een kwartier naar Aruba. Hier stonden Sjack en Trix al klaar en verwelkomden mij als hun eerste gast in studio12. Speciaal geval dus!! (voor insiders) Heerlijk even bijgekletst over van alles en nog wat, maar over sommige onderwerpen iets meer dan over andere. Een lekker wijntje en toen om een uur of 8 lekker gegeten bij Fish en More. Hier heerlijk calimari als voorgerecht en tuna als hoofdgerecht gehad. Heerlijk. Maar wat een andere entourage dan op Bonaire. Wat een mensen lopen hier rond en wat een grote hoeveelheid aan restaurants etc. heb je hier. Ik wist dat het hier anders zou zijn, maar dit is echt een totaaaaaal andere wereld. Na het eten nog even rondgelopen en een lekker ijsje (niet een overheerlijk ijsje, want GIO's kennen ze hier niet) gegeten. Daarna terug naar de villa aan de rand van de Kunuku, of zoals we in het papiaments zeggen: Kas grandi di Kunuku. Lekker verder zitten kletse, onder andere natuurlijk over het proces van verhuizen. Wat komt erbij kijken, wat kom je tegen. Maar vooral ook dat Sjack en Trix zo genieten en nog geen sekonde spijt hebben van hun keuze. Ze ervaren het hier als zeer relax, genieten met volle teugen en passen zich al helemaal aan en de werkwijzes op het eiland. Na een goede nachtrust, Sjack is al om 7 uur vertrokken naar zijn werk, zitten Trix en ik op de porch. Een lekkere bak koffie, daarna een croisant en broodje en rond 10 uur gaan we op pad. Eerst even langs Setar, de telefoonmaatschappij, want Trix moet de rekebning van de telefoon betalen. Dat gaat hier nog contant en moet voor de 8e van de maand. Een kwartiertje wachten en dan is het al snel gepiept. We rijden dan door naar Oranjestad en parkeren de auto. Lopen een door de hoofdstraat, kijken even bij Angelo en gaan dan naar CILO (City Lounge). Hier een dheerlijke bak koffie. Daarna nog even winkelen en gaan dan lunchen bij Yanti. Een lokaal Surinaams restaurantje. Hier zit Sjack inmiddels te wachten. Hij heeft noodgedwongen vrij, want zijn computer op het werk heeft het begeven. Geen straf. Na de lunch gaan we terug naar de mansion van Sjack en Trix en nemen een duik in het 25 meter tellende zwembad. Daarna even douchen en aan het eind van de middag gaan we naar BUGALU. Een gezellige strandtent voor een cocktail. Hier is het een komen en gaan van verschillende mensen, dus heerlijk even rondkijken en lekker commentaar geven op alle verschijningen. Het is opvllend hoeveel mensen Sjack en Trix al kennen. Ze komen hier niet voor het eerst, schat ik zo in. Na de cocktail gaan we eten bij INDO, een lokale tent waar ze heerlijk indonesisch eten serveren. En dan is het rond 8 uur tijd om terug te gaan. We genieten heerlijk na op d eporch en uiteindelijk is het rond de klok van 1 als we naar bed gaan. Studio 12 is heerlijk koel en slaap de gehele nacht lekker door. Rond 5 uur wordt ik nog even wakker en verwissel nog even de Iphone ne de eepad aan de stroom, zodat ik vandaag weer volledig ben opgeladen. Nu aan de koffie met Trix en straks weer een gezellige dag tegemoet. Ayo allemaal

Jenny

Aruba!! Even wat groter dan Bonaire hè?! Aruba, one happy island! Heerlijk daar! Maar grote verschillen tov Bonaire!

Have fun!